Obračanje centrov na rubikovi kocki 3x3x3

Za vse, ki vas muči zadnji korak pri reševanju tematskih rubikovih kock (s slikami), supercubes, sudoku, fisher,...
skratka vseh 3x3x3 kock, kjer je pomembna orientacija centrov so tukaj algoritmi, ki jih sam uporabljam za obračanje centrov:

Obračanje zgornjega centra za 90° nasproti ure in desnega centra za 90° v smeri ure:



1. ( R U R' U ) ( R U2 R' )
to je dobro poznan algoritem, imenovan tudi SUNE (zavrti tri kote v smeri ure)

2. y (oziroma Uc)
zavrtimo kocko okoli navpične osi v smeri ure, tako da pride preostali pravilno orientiran kot zgornje ploskve v desni sprednji zgornji položaj

3. ( L' U' L U' ) ( L' U2' L )
to je spet SUNE, vendar na "levi roki" (zavrti tri kote v nasprotni smeri ure)

s temi tremi koraki smo dejansko najprej zavrteli tri kote v smeri ure, in jih nato zavrteli nazaj; ker pa za vrtenje nazaj ni bil uporabljen inverzni algoritem, ima kocka sedaj "napako" - namreč prestavljene tri robove zgornje ploskve.

4. y' (oziroma Uc')
zavrtimo kocko okoli navpične osi v nasprotni smeri ure, tako da postavimo rešeno desno stransko ploskev nazaj. Leva, sprednja in desna ploskev pa imajo sedaj le še napačno permutacijo robov zgornje ploskve

5. ( R U' ) ( R U R U ) ( R U' ) (R' U' R2) opravimo permutacijo treh robov zgornje ploskve v nasprotni smeri ure, vendar s tem algoritmom (tukaj ne velja bolj znani algoritem za isto permutacijo, ki je tudi opisan v adutovi rešitvi in ga on opravlja na sprednji ploskvi)




Obračanje zgornjega centra za 180°


5x ( R U R' U )

Za vizualizacijo kocke je uporabljen Jelinek's Java Applet v3.5b, izdelal |<amac za objavo v forumu www.rubik.si
Junij, 2010