SLOVARČEK
POJMOV
Čipek |
majcen možicelj
ali ženička, obiskovalec zabaviščnega parka |
Rolerkoster |
grozljiva
prevozna naprava za zabavo - vlak smrti |
Promenada |
sprehajalna
pot, okrašena s klopmi, svetilkami in cvetličnimi gredami |
RCT |
kratica za
RollerCoaster Tycoon |
Tycoon |
magnat, super
bogataš |
atrakcija |
zabaviščni
objekt |
GRADNJA PARKA
Postavitev
atrakcij
RCT deluje na dveh
nivojih. Prvi je izgradnja parka in atrakcij v njem. Drugi pa je gradnja
lastnih rolerkosterjev. Pri gradnji parka moramo upoštevati nekatere
prvine, ki izhajajo iz urbanizma. Dobro načrtovanje poti, pravilno
postavljanje atrakcij in veliko okrasnih elementov privlečejo več
obiskovalcev.
Ko odpremo
scenarij za posamezen park, je nekaj elementov že postavljenih. Ne
izgubljajmo časa, temveč nadaljujmo gradnjo poti v glavni osi, kot je
že začrtana. Manjše, manj obremenjujoče atrakcije postavimo na začetku
in v sredini ob glavni osi. Pustimo nekaj prostora za kasnejše
atrakcije. Rolerkosterje postavimo v ozadju, saj so večji in čipki jih
vidijo že na daleč. Dostopne poti na manjše atrakcije naj bodo dolge
1 ali 2 kvadratka. Do drznejših atrakcij pa 2 ali 3 kvadratke.
Rolerkosterji naj imajo 3 do 5 kvadratkov. Izza rolerkosterjev pustimo
en ali dva kvadratka prostora za železnico ali žičnico.
Glavna
promenada
Glavno promenado
opremimo s klopmi in svetilkami. Glavna promenada naj ima na začetku in
na koncu informacijske centre, kioske za hrano in pijačo. Info centri
naj bodo posejani po parku na vsakih 15 do 20 kvadratkov. Pogosti naj
bodo tudi kioski za prodajo pijač. Ne pozabimo na sanitarije ob centrih
in na izhodih iz rolerkosterjev. Kioske s hrano ne postavljajmo pred
vhodom na rolerkosterje. Ker ti povzročajo slabost, bo na izhodih
veliko izbljuvkov. Zato ne izzivajmo usode s kioski za hrano. Dobra rešitev
so seveda tudi sanitarije na izhodu, posebej pri atrakcijah, ki imajo težavnostno
stopnjo več kakor 6. Kioskov ne grupiramo skupaj, ker v določenem
trenutku čipek kupi vedno le eno stvar. Za naslednjo pa se odloči
kasneje.
Bolj ko okrasimo
glavne elemente, promenado pa še posebej, več obiskovalcev bo
pritegnil naš park. Poti načrtujmo pametno, naj ne bodo predolge slepe
ulice, ker se bodo čipki izgubljali in ne bodo našli izhoda. NAjvečji
problem predstavljajo poti dvojne ali trojne širine. Za čipke je to
veliko poti z veliko križišči in se bodo izgubljali tudi na popolnoma
ravno začrtani glavni promenadi. Lahko se odločimo za pravokotni
sistem ulic ali pa za sistem najkrajših razdalj. Pri tem moramo upoštevati
zahteve atrakcij in poti speljati tako, da bodo zavzemale kar najmanj
dragocenega prostora. Poti peljimo skozi atrakcije, kar naredi naš park
zanimivejši, atrakcije pa bolj obiskane.
Za povečavo kliknite na sliko
Uravnoteženje
atrakcij
Uravnotežimo
atrakcije, ker nekateri čipki ne prenesejo velikih obremenitev, drugi
pa uživajo le v najtežjih preizkušnjah. Pri postavljanju atrakcij upoštevajmo
kasnejše širitve parka in razmišljajmo o tem, da bomo koristno
uporabili tudi to zemljišče za pripravo atrakcij. Rolerkosterji
zahtevajo velike površine. Znotraj sistema tirnic pa je vedno dovolj
prostora za nove, manjše atrakcije, za prehodne poti, za postavitev
tirnice za enotirno železnico ali za žičnico, morda pa za postavitev
dreves in okrasnega grmičevja.
Sanitarije in
kioski
Sanitarije malce
skrijmo, a ne preveč, ker jih potem čipki ne najdejo. Če postavimo
kiosk s pokovko ali čipsom, potem dodajmo tudi kiosk za prodajo pijač.
Postaviti moramo informacijske centre, kjer se čipki oskrbijo z načrti
parka in dežniki. Pomembni so tudi kioski za prodajo balonov, ki so
cenovna uspešnica. Poleg kioskov postavimo obvezno klopi in posode za
smeti. Tudi čistilec na taki točki ne bo odveč. Čistilce
razporedimo po vsem parku. Večini določimo naj čistijo poti, zalivajo
rože in praznijo koše za smeti. Nekaterim pa dodelimo samo košnjo
trave. Tem lahko damo do 5x večjo površino kakor ostalim čistilcem. |