DVIGOVANJE
KOPNEGA IZ MORJA
Dvigovanje kopnega iz
vode je zelo drago. Stroške si pa lahko znižamo z gradnjo ladijskega
doka. Nato dok porušimo in takoj kliknemo na gumb premor (PAUSE) na
orodni vrstici. Če tega ne naredimo, bo voda hitro zalila prostor, kjer
smo porušili ladijski dok. Sedaj prekinemo premor in postavimo oznake za
zakup zemljišča. V zakupljene kvadratke voda ne pritekla in sedaj za
nizko ceno dvignemo kopno.
GRADNJA PO POLJU
Gradnja preko polj
kmetijskega kombinata je zelo draga. Zato najprej posadimo drevesa na
kvadratke, na katerih nameravamo postaviti tirnice ali postajo in šele
nato gradimo. Toda pozor, rušenje dreves nam znižalo ocenjevalni nivo.
MOST ZA MAJHEN DENAR
Most je dražji na posamezen kvadratek dolžine,
čim daljši je. Prav tako njegova vrsta pogojuje največjo hitrost vlaka
na mostu.
k=kvadratek
Dolžina |
Največja hitrost |
Vrsta mostu |
2…4k |
241 km/h |
Girder Steel Bridge |
5…11k |
241 km/h |
Lattice Girder Steel
Bridge |
12…18k |
112 km/h |
Steel Suspension
Bridge |
>18k |
----- |
Mosta ni mogoče
zgraditi |
Torej: Za hitrosti nad 112
km/h je bolje, da most razdelimo na več manjših mostov dolžine 4k
Če postavljamo most preko doline, je ta rešitev celo
cenejša od enega samega dolgega mostu. Manj nas stane dvig zemlje, da
dobimo opornik za krajši most, kakor pa izdelava celotnega dolgega mosta!
Pri tem vedno načrtujemo dvig zemlje tako, da bomo kasneje lahko
postavili po potrebi še drugi vzporedni tir.
KRATKI
MOSTOVI ČEZ VODO
Gornja rešitev pa je za
premostitev reke, jezera ali morja predraga. Dvig zemlje iz morja je namreč
zelo, zelo drag. Vendar na srečo – ne vedno! Na primer, v začetku igre
stane dvig zemlje iz vode (vsi štirje kvadratki so modre barve) od 10.000
do 40.000£, kar je resnično zelo drago!
Ceneje pa je, da zgradimo
sredi vode dva ladijska doka. Potem ju odstranimo. Takoj nato pa v hipu
dvignemo zemljišče iz rjavega kvadratka, ki ostane izza podrtega doka.
Izračun je 2x700£ + 2x90£ za gradnjo in podiranje dokov in
1x250£ za dvig zemlje iz rjavega kvadratka. To je skupno 1.830£
za eno točko (kvadratek). To je za prvi kvadratek, naslednji so, ker so
povezani s "kopenskim" kvadratkom, cenejši in sicer stane dvig
okrog 1.040£.
Pojasniti
moramo še, kaj menimo pod pojmom "v hipu". Če nismo dovolj
hitri, nam voda zalije rjavi (blaten) kvadratek. Da si olajšamo delo,
uporabimo tipko F1 (zaustavitev igre, premor). Najprej F1, zaustavimo čas
in se postavimo na mesto, kjer bomo naredili dvig zemlje iz vode. Odpremo
meni za gradnjo ladijskega doka in kliknemo na dok. Potem F1-čas teče,
zgradimo dok, ga porušimo, F1-zaustavimo čas, izberemo orodje za dvig
zemljišča, F1-čas teče, dvignemo zemljišče, F1-zaustavimo čas, …
postopek ponovimo za drugo polovico dviga. Tukaj lahko uporabimo lahko še
tipko INSERT na tipkovnici. Z njo lahko ponovimo zadnjo gradnjo na mestu,
ki ga kaže mišji kazalček.
To zna biti malce težje na
hitrejših računalnikih. V tem primeru postavljajte doke vzporedno. Potem
shranite igro in nadaljujte z dvigom. Če nikakor ne gre, pa počakajte
kakšen dan ali dva in ponovite postopek. Zalivanje vode čez blatne
kvadratke se namreč dogaja v valovih. Po izkušnjah se izogibajte tej
operaciji na začetku ali na koncu igralnega dne. Naredite to opoldne!
Za
gradnjo otočka kot vmesnega opornika za most, kot ga prikazuje slika, so
potrebni štirje doki. Ko dvigujemo zemljo iz vode, potem to naredimo
vedno še za paralelni tir. Kasnejši dvig iz delno modrih kvadratkov je
drago, ker ne moremo več uporabiti trika z doki. Če
imamo zelo naseljeno obalo, potem se včasih primeri, da ni mogoče nikjer
postaviti nove nujno potrebne proge. Rešitev je gradnja čez vodo s pomočjo
vmesnih, podpornih otočkov. Tako pustimo zemljo na voljo mestom za širitev
in za postavitev novih tovarn.
NAKUP ZEMLJE NA MORJU
V igri imamo poseben gumb za
nakup zemlje, ki je prikazan kot tablica. Tega lahko uporabimo namesto
postavitve tira – kot stoperja za gradnjo. Vendar je postavitev tira
cenejša od nakupa zemljišča. A to se obrne na
vodi! Če kupimo zemljo, še ko je kvadratek rjav, je morje ne zalije. To
je uporabno pri dviganju zemljišča iz vode ali pa pri njegovem spuščanju
na morski nivo. Tako si odpremo kar nekaj novih možnosti, ki jih bomo
kasneje prikazali. Nakup naredimo s pomočjo tipke F1.
UPORABA VODNIH POVRŠIN
Zemljišče, ki smo ga dvignili iz
vode, lahko uporabimo na več načinov. Morda si tako pridobimo prostor za
veliko letališče. Prednost je tudi ta, da tukaj ni nobenih dreves na
obali in ne na novem zemljišču. Naši ocenjevalni nivoji ostanejo
nedotaknjeni. Lahko zgradimo novo obalo za cesto ali železniški tir. To
je ceneje kot spuščanje izredno visoke planine tik ob morju. Lahko pa
zemljo prepustimo mestu za njegov razvoj in širitev.
Morda pa naredimo za 1k širok
pas zemlje čez jezero. Na ta način lahko zgradimo most višine 2k. Na ta
način se ni potrebno vlaku ob robu jezera spustiti za 1k in na drugi
strani dvigniti za enako višino. Drugi način pa nam omogoči izgradnjo
mega postaje z izvorom na drugem bregu jezera.
NIŽANJE DO MORSKE GLADINE
Spuščanje nivoja zemljišča
na nivo morja je lahko koristno v več primerih. Tako lahko zgradimo
prekop do nekega vira in tam postavimo pristanišče. Mogoče ne bomo
uporabili ladij, le pristanišče bomo uporabili kot eno izmed postaj v
sklopu nove mega postaje. Lahko naredimo tudi prekop med dvema večjima
vodnima površinama. Ali pa povežemo morje in jezero tako, da je prekop
kot nekakšna reka. Ladje potujejo mnogo hitreje, če je prekop raven in
ozek.
Nivo lahko znižamo do
morske gladine tudi znotraj ravnice. Vanj seveda ne spustimo vode. Tako
pridobljeno površino lahko izkoristimo za gradnjo mestne podzemeljske železnice
ali pa rešimo katerega od transportnih problemov. Temu se raje izogibajmo
pri igri z več nasprotniki. Ti nam lahko porušijo okop ob morski obali
in voda bo zalila ter poplavila mesto. Mesto in vsa industrija na morskem
nivoju izgine.
|