KAKO GRADITI?
Ustvariti uspešen živalski vrt ni
lahka naloga. Zato je potrebno tudi nekaj znanja s področja zoologije.
Vendar pa je v igro vgrajena pomoč ustrezna, da si lahko pomagamo pri
oblikovanju okolja v kletki za posamezno vrsto živali. Za rastlinojede
živali iz savane lahko ustvarimo samo eno veliko kletko. Je pa težje
uskladiti njihove potrebe po določeni vrsti tal, rastja in bivališč.
Zato se tako zahtevnih projektov na začetku ne lotevamo.
Najenostavneje se je spoprijeti z
mesojedimi živalmi iz Afrike. Mogoče je za začetek najbolj primerna
žival lev. Izbrati moramo področje ob že začrtani poti, kjer bomo
postavili kletko. Izbrati moramo čvrsto ograjo (=fence), ki je lev ne
bo podrl ali preskočil.
- Kliknemo na konstrukcijski gumb na
Zoo orodjarni (=toolbar). To je gumb s sliko kladiva in lopate.
- Odpre se tablica za gradnjo. Kliknemo
na zavihek z ograjami (=fence) in izberemo visoko, verižno ograjo
(=tall, chain-liked fence).
- Premaknemo kazalček na travnik.
Kliknemo in povlečemo kazalček, ki se je spremenil v prikaz
ograje. Postavimo dve stranici bodoče kletke. Spustimo kazalček in
postopek ponovimo z druge strani. To ponavljamo, dokler poligona ne
zaključimo.
- Odpre se besedilni okvir v katerega
vpišemo ime razstavnega eksponata (=exhibit name). Na zaključku
izdelave ograje se prikažejo tudi vrata skozi katera vstopa skrbnik
živali (=keeper) v kletko. Vrata je mogoče kasneje prestaviti s
klikom na ikono vrat v tablici za gradnjo s prikazom ograj.
- Sedaj moramo žival posvojiti
(=adopt). Kliknemo na gumb za posvojitev živali, ki je označen s
sliko pande (=Adopt Animals Button). Prikaže s tablica s seznamom
živali, ki so v tem trenutku na voljo za posvojitev. Kliknemo na
sliko leva. V spodnjem desnem kotu tablice se prikažeta tipična
pokrajina in rastlinje, ki ustrezata izbrani živali. To je osnova
za naše nadaljnje oblikovanje eksponata.
- Premaknemo kazalček v eksponat,
kletko. Izbrana žival je zelene barve in ko ponovno kliknemo, je žival
v ustrezni kletki. Pri levi izberemo za začetek enega samca (=male)
in dve samici (=female).
Za določanje spola sta v uporabi znaka:
samica, ženski spol
samec, moški spol
Kasneje naš eksponat, kletko z levjim
tropom, dopolnimo še s skalnatim zavetiščem, visokim savanskim
drevjem, z akacijo na primer, z nekaj skalami, z malce vode za
napajanje, s peščenimi tlemi in blatom ob vodi. V kolikor so živali
zadovoljne z našimi ukrepi, se nad njimi pokaže zelen nasmejan
obrazek. Nezadovoljstvo pa izkažejo z rdečim in žalostnim obrazkom.
Zadovoljstvo se čez čas izkaže tudi tako, da se levjemu tropu skotijo
mladički. Ti rastejo in jih lahko kasneje, ko je kletka prenapolnjena,
tudi prodamo drugim živalskim vrtovom. Za vsak eksponat najemimo
svojega skrbnika živali (=zookeeper).
UPRAVLJANJE ŽIVALSKEGA
VRTA
Eksponati morajo biti narejeni tako, do
živali v kletkah zadovoljne. Dobro oskrbovana žival je bolj živahna
in bolj zabava goste. S tem jih prisili, da ostanejo dalj časa v našem
živalskem vrtu. To pripomore k temu, da gostje porabijo več denarja in
večajo naš dobiček. Seveda pa jim moramo omogočiti, da denar tudi
porabijo. Zgradimo več kioskov s hrano, pijačo in sladoledom. Seveda
ne smemo pozabiti tudi na stranišča, smetiščne posode, čistilce in
vodiče po živalskem vrtu. Ob kletkah namestimo klopi, da si
obiskovalci lažje ogledajo živali. Ne pozabimo pa tudi na svetilke,
ograje, rože in okrasne grmičke ter drugo.
Večji dobiček pa nam omogoča nakup
boljših eksponatov, opreme in vedno bolj eksotičnih živali. Vse to pa
spet privlači nove obiskovalce. Dober direktor živalskega vrta zgradi
vznemirljive eksponate, ki verno posnemajo življenjsko okolje določene
živali. Poskrbi, da so ujete živali kar najbolj srečne. Prav tako pa
poskrbi za zadovoljstvo obiskovalcev vrta. Pri tem skrbno gospodari z
denarjem, ki je na voljo. Dobrosrčni obiskovalci in bogata podjetja včasih
dajo donacijo. Njena velikost je odvisna od dobro urejenega živalskega
vrta. Zaposluje sodelavce, skrbnike živali, čistilce in vodiče po
vrtu. Pri tem jih redno pošilja na dodatna izobraževanja, skrbi za
razvoj novih metod skrbništva živali, raziskuje nove možnosti za
nabavo eksotičnih živali. Skrbi za zaščito okolja in ogroženih živalskih
vrst, plačuje reklamo v lokalnih časopisih in skrbi za lepoto parka.
V delovnem oknu igre je na levi nekaj
gumbov, ki pomagajo direktorju pri naštetih opravilih. Prvi gumb
vsebuje orodja za oblikovanje parka (=construction), na drugem posvojimo
nove živali (=adopt animals), tretji je za gradnjo obiskovalcem
namenjenih objektov v parku (buy zoo objects), s četrtim pa najamemo
osebje (=hire staff).
CONSTRUCTION
Za izdelavo odličnega eksponata moramo živali priskrbeti dovolj
prostorno kletko. Nekatere živali potrebujejo velike kletke, nekatere
pa manjše. Obiskovalci morajo dobro videti živali, zato vsaj ob eni
stranici kletke postavimo sprehajalno pot. Izbrati je potrebno ustrezno
rastje kakor tudi tla. Ne pozabimo najeti skrbnika živali, ki skrbi za
živali in jih hrani.
ADOPT ANIMALS
Ko je eksponat gotov (ograja, tla, rastje, zavetišče), ga lahko
naselimo z živalmi. Na voljo je preko 40 živali. Najbolj poceni so
levi (=lion) in zebre (=zebra). Redke živali pa so drage, kot na primer
črni nosorog (=black rhinoceros) ali bengalski tiger (=bengal tiger).
Na začetku je na voljo le nekaj živali. Kasneje pa pridobimo nove in
redkejše. Hitrost pridobivanja živali je odbisna od vloženih sredstev
v raziskave okolja in zooloških metod ter v poizvedovanje, kje je mogoče
živali najti in uloviti.
BUY ZOO OBJECTS
Ta gumb omogoča igralcu, da nakupi različne objekte. Tukaj so na voljo
kioski s pijačo, sladoledom in jedmi ter darilni kioski. Kupimo lahko
avtomate za pijačo in sendviče. Na voljo imamo mize za piknik, klopi,
smetiščne posode, razgledne ploščadi, živalska zavetišča,
rastlinstvo, skale, živalske igrače in drugo.
HIRE STAFF
Na voljo imamo tri skupine zaposlenih. Tukaj so skrbniki živali
(=zookeeper), vodiči po vrtu (=tour guides) in čistilci (=maintenance
workers). Vsak od njih ima lahko posebne naloge pri vzdrževanju vrta.
POSEBNE LASTNOSTI IGRE
Igra vsebuje tudi posebne ukaze s
katerimi je mogoče graditi in upravljati vrt še bolj natačno. S temi
ukazi se seznanimo, ko premagamo začetniške težave in se z igro že
dodobra spoznamo.
INFORMACIJE O ŽIVALIH
V igro je vklučeno obširno znanje o živalih (=animal information). Ko
kliknemo na posamezno žival, se nam pokažejo vse lastnosti in počutje
te živali. Od tukaj je mogoče dobiti posebno delovno okno s prikazom
in opisom vseh pomembnih podatkov o živali. V podatkih je mogoče
pregledati geografsko področje od koder je žival doma, kakšno je
njeno naravno življensko okolje in kakšne so njene navade. Na podlagi
tega znanja lahko oblikujemo bolj živali prilagojene razstavne
eksponate.
ZADOVOLJSTVO ŽIVALI
(=animal satisfaction display) je prikazano v posebnem oknu, ki ga
dobimo tako, da kliknemo na posamezno žival. Tukaj lahko vidimo ali je
žival lačna ali bolna. S pomočjo veselega (zelenega) obraza in žalostnega
(rdečega) obraza, ki se pokaže v vsaki spremembi v kletki, lahko takoj
ugotovimo počutje živali.
PRIPOROČILA SKRBNIKOV
(=zookeeper recommendations) se prikažejo v posebnem oknu. V njem so
zapisana priporočila skrbnikov o tem, kaj bi bilo potrebno v eksponatu
narediti, da bi bile živali še bolj zadovoljne. Če je kletka velika
in je v njej mnogo živali, nam lahko skrbnik priporoči, da zaposlimo
še dodatnega skrbnika.
RAZISKAVE IN VAROVANJE OKOLJA
(=research and conservation capabilities) Na začetku enostavno živali
kupujemo in jih razstavimo obiskovalcem. Z dodatnimi raziskavami, ki jih
financiramo, se pojavljajo nove možnosti. Gradimo lahko bolj kompleksne
eksponate v katerih skrbimo za redke in okrožene živalske vrste. S tem
pritegnemo več obiskovalcev, dvigujemo višino donacij in povečujemo
dobičkonosnost našega živalskega vrta.
GUMBI O STATUSU VRTA
(=status buttons) Na spodnji opravilni vrstici (=lower navigation bar)
se nahaja več ikon, ki prikazujejo dodatne informacije o vrtu. Tukaj
lahko izvemo vse o gibanju gostov, o dobičkih, na voljo je seznam vseh
živali, seznam vseh zaposlenih in kaj trenutno počnejo ter še več. |